torsdag 23 februari 2012

Den förbjudna fikan

I eftermiddag bara råkade vi ramla in på ett fik när vi var i Malmö. Ingen fika i veckorna, sådana är ju reglerna. Men idag gick det bara inte att låta bli. Caféet jag och sjöljungfrun K hamnade på hette Lilla kafferosteriet. Jag är som ni vet ingen kaffedrickare. K dricker kaffe, men kaffe för honom är bara kaffe, det behöver inte ha rostats på ett speciellt vis med en viss sorts böna. Kaffe är kaffe, thats it! Detta stället är säkert att rekommendera för kaffeälskaren. Men för min del fick det istället bli en kopp hederligt svart te. Till denna blev det en stor morotskaka, som var helt fantastisk. Semlan K åt var också jättefin, även om semlor inte är min grej, så tyckte även jag att den var god. Men morotskakan, den kommer jag nog att drömma om ett tag framöver. Och det var väl tur att den var så bra för det var lika dyrt att fika där som att äta en lunch ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar