lördag 10 december 2011

Smörgåsfilosofi

Ibland är frukost bara så gott! Jag är verkligen ingen frukostmänniska, som jag nämnt förr, men när man får vakna i lugn och ro och när man inte har någonting som stessar så är det faktiskt väldigt gott med frukost. Efter att ha jobbat natt mellan fredag och lördag passade jag på att gå förbi bageriet och köpa med mig nybakat bröd hem. De var till och med varma kände jag när jag cyklade hem i den kalla morgonen. 

Alla har vi olika vis att äta våra smörgåsar på. En kär vän till mig, C, balanserar alltid sina smörgåsar på fingrarna istället för att hålla i dem. Jag själv kan aldrig bestämma vad jag ska ha på mina. Om jag ska ha fler än en smörgås blir det alltid problem. Det resulterar i att det blir olika pålägg på dem och sedan äter jag en tugga av varje smörgås tills de är slut. En del barn, men även vuxna, tycker inte om kanterna på smörgåsarna vilket leder till att det blir en lång kantbit över på tallriken, eller på golvet. Andra föredrar att äta underdelen av brödbullen för de balanseras bättre på tallriken. Vilka olika smörgåsfilosofier det finns! Hur gör du?


 Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar