måndag 21 november 2011

Ett pepparkakshus

Vilken julkänsla jag har! Jag vill baka en massa lussekatter och pepparkakor, koka knäck, göra struvor, springa omkring i snön och göra snögubbar, lyssna på julsånger, göra fina juldekorationer, julhandla och en massa annat! 

All denna julkänsla fick mig även in på spåren att vilja göra pepparkakshus. Men jag fick nog min dos av det förra året. Vid första advent gjorde jag och några kära vänner ett pepparkakshus. Det var inte vilket pepparkakshus som helst utan ett pepparkakshus så stort att man kunde bo i det! Det tog MÅNGA timmar och det krävdes mycket knådande vill jag lova. 

I som var minst av oss fick plats med nöd och näppe. Huset höll sig på plats några dagar innan det brakade samman. Och vi som pratade om det kanske var aktuellt med en hyresgäst i det lilla huset.






Vill bara tillägga att vi ännu inte är med internet och att det kommer att dröja två till fyra veckor tills dess. Därför uppdaterar jag tyvärr inte bloggen lika ofta som jag tidigare gjort. Men den som väntar på något gott!

2 kommentarer:

  1. Snacka om rejäljt hus! Synd att ni inte hann hyra ut det!
    Vill du "leka" Pepparkaks-Bagare med mig i år måntro?
    / Mamma

    SvaraRadera
  2. Som jag har väntat på det här inlägget Lina! Nu fick jag äntligen bildbevis på det vackra huset! ;)

    SvaraRadera