fredag 28 oktober 2011

Tips för den stressade

Här kommer ett litet tips för den som inte alltid har tid att stå och laga mat men inte heller vill äta skräpmat eller köpa dyr mat ute. Paj, är ett fantastiskt påfund som är superenkelt att göra och jättegott att äta. Dessutom så håller de sig bra i frysen. ÖoB har lagom stora folieformar som passar utmärkt till ändamålet. De säljs i paket om tolv stycken, vilket ger tolv middagar. Det kallar jag för storkok. När jag och K gör dessa pajer brukar vi göra två olika sorters paj. Det kan annars bli lite enformigt att äta tolv mål mat av samma sak. Ett annat tips är också att smaksätta äggstanningen med lite vitlök och någon passande fond. Då smakar pajen mycket mer!

Igår blev gjorde jag tacopaj och fetaostpaj med broccoli, portabello och fläskytterfilé. Paj är så tacksamt för man kan lägga i vad som helst (nästan) och det passar! 



Lite senare i eftermiddag ska jag sitta med den största tekoppen i Lund under en varm filt, med massa tända ljus och bläddra i mina nytillskott i recepthyllan. Jag har bara snabbläddrat i dem än så länge och de verkar ha en massa roliga recept som jag ska prova på. Extra härligt kommer det bli att laga mat och baka när vi väl har flyttat och jag får mitt alldeles egna kök. Det är bara två veckor kvar, och vad jag längtar. Ikväll ska vi fira att vi skrivit kontrakt för lägenheten. Jag ska göra något extra smarrigt!

5 kommentarer:

  1. Kan du inte skriva recept på pajerna, i alla fall portabello och fläskytterfilé. De har jag aldrig hört talas om :)
    / Johanna Berg ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag ska lägga upp det när jag har en liten lucka. Kommer kanske i veckan! Tack för intresset :)Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det verkar jättegott.
    Ser också fram mot recept. / Mamma

    SvaraRadera
  4. Kom ihåg, att även om det mesta är gott i paj så ska man inte lägga bajs i maten!!!

    SvaraRadera
  5. Haha, det har då så rätt i Marlin! :D

    SvaraRadera