lördag 15 oktober 2011

Helgfrukost

Jag är verkligen inget fan av frukost. Faktum är att jag väldigt sällan äter det. Men de få gånger som det faktiskt är gott att äta frukost är när man har fått vakna i lugn och ro på morgonen. Det är stor skillnad på aptiten då och när man jämför när man är tvingad att gå upp klockan sju och trycka i sig en torr smörgås. Det slutade jag försöka med för många år sedan. 


I morse var i alla fall K och köpte nybakade frallor som vi mumsade på. Och bara för det är lördag drack vi mjölk i vinglas.



Den sista burken av min hemmagjorda apelsinmarmelad fick vara med idag. Om jag inte slarvat bort mitt recept på denna hade jag gladeligen delat med mig av det här. Som tur väl är har jag nyligen fått ett nytt recept på en apelsinmarmelad som ska vara en riktig höjdare. Den ska jag försöka mig på att koka inom en snar framtid. 


1 kommentar:

  1. Vakna i lugn och ro på morgonen??
    Vakna i lugn och ro vid lunchtid menar du? ;)
    Ffff...

    SvaraRadera