fredag 7 oktober 2011

Drömmar om Grekland

I början av sommaren var jag och K och hälsade på hans syster i Grekland. Det var helt fantastiskt att komma dit. Vi åkte bara några dagar efter en intensiv tentaperiod. Lite ledighet kunde alltså inte kommit lägligare, speciellt i ett så varmt och härligt land som Grekland, och med en så bra svägerska att hälsa på! 

Flygplansmat är lika med tidsfördiv, inget mer tyvärr.

 

De grekiska bakverken var något speciellt, goda men väldigt söta.
Dessutom väldigt vackra att titta på.

 De makarons vi åt här är de bästa jag ätit.
De hade smak av romerska bågar, hasselnötscreme och chokladtryffel.

Meze, som är en blandning av många smårätter på olika tallrikar,
åt vi nästan varje kväll.

 
 Souvlaki och moussaka

Detta kan vara den godaste våfflan jag ätit i hela mitt liv.
Den kommer att bli svårslagen med sin tjocka krispiga våffla

med färska jordgubbar, jordgubbsglasyr, grädde och vaniljglass.


Mythos, den grekiska ölen.


Det är lustigt vad jag minns utav de resor jag gjort. Jag minns oftast maten bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar